دلیل این سوال را باید در طریقهٔ ساخت رنگ بنفش در ادوار گذشته دنبال کرد. این رنگ برای اولین بار در ۱۵۷۰ سال قاب ازمیلاد مسیح تولید شد. این رنگ از اثر حرکت حلزون دریایی خاص از خانواده Muricidae بر روی پارچه تولید می‌شد و به دلیل کامیاب بودن این حلزون و فرایند تولید بسیار زمان بر باعث شده بود بسیار گران شود. برای همین این رنگ مخصوص افراد خانواده سلطنتی شناخته می‌شد و بر این اساس اصطلاحی با نامه “زده شده در بنفش” وجه تمایز شاهزاده‌ها از عموم مردم حتی طبقه اشرافی محسوب می‌شد و هیچکس جز خانواده‌های سلطنتی اجازه پوشیدن لباس‌های بنفش را نداشت. در این مدت خانواده‌های سلطنتی با پشیدن شنل بنفش تفاوت خود را با دیگران نشان میدادند.گفته شده است این رنگ مخصوص شاهنشاهان هخامنشی نیز بوده است.

سختی تولید رنگ بنفش تا سالهای نزدیکتر ادامه داشت و باعث شده بود این رنگ به عنوان رنگ طبقه اشرافی و عیونی جامعه شناخته شود. این رنگ حتی در طراحی‌ها و دکور خانه‌های سلطنتی نیز به کرات مورد استفاده شد.

احتمالا این دلیل در کنار خاص بودن این رنگ در طبیعت باعث شده است در ذهن بشر به عنوانه رنگی‌ خاص شناخته شود.

با نیم‌نگاهی به شعر” موفق و تاثیرگذار باشید” و اهداف مسابقه سخنرانی‌ و آنچه گفت شد مشخص شد بهترین رنگ برای معرفی‌ مسابقه بنفش و به خصوص بنفش شاهی با کد رنگی  #۶۶۰۲۳C است. به این دلیل که معمولا افراد موفق و پولدار هم‌ارز هم محسوب می‌شوند و بیشترین تاثیر بر روی اجتماع به وسیله این افراد که احتمالا جز طبقه بالای جامعه محسوب می‌شوند نهاده می‌شود.

احتمالا به همین دلیل مشترک است که تیم بازاریابی بانک اقتصاد نوین که اولین بانک خصوصی کشور است و طبقه تحصیل‌کرده را مورد هدف قرار داده است این رنگ را در مقابل رنگ آبی که نماد اعتماد و معمول در بانک‌های مختلف است بر گزیده است.

و نیز به همین دلیل است که رایتل نیز رنگ بنفش را انتخاب کرده. با توجه به اینکه افرادی جذب خدمات ۳G رایتل می‌شوند که گوشی‌های هوشمند دارند و از تحصیلات مطلوبی رخوردارند و به تعبیری جز طبقات بالای جامعه محسوب می‌شوند.

و باز به همین دلیل است و یه سری دلایل دیگر که دکتر روحانی نیز از این رنگ برای معرفی‌ کمپین تبلیغاتی خود استفاده کرده است.